نقش علم در جرم کلاهبرداری
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نقش علم در جرم کلاهبرداری
نوشته شده در یک شنبه 30 مرداد 1401
بازدید : 210
نویسنده : رایا هستم

نقش علم در جرم کلاهبرداری

برای هر جرمی باید نیت و علم آن عمل باشد.بدین معنا که علاوه بر عنصر مادی و قانونی باید عنصر روانی یعنی نیت و انجام جرم به صورت عالمانه و از روی عمد موجود باشد یعنی این جرم بر طبق تقصیر و خطای جزایی نباشد زیرا بدون علم مجرم نمی‌توان مسئولیت کیفری مرتکب آن ها محرز دانست چراکه روابط بین مجازات و جرم یا همان پل ارتباطی مسئولیت کیفری است و مهم ترین رکن مسئولیت کیفری علم و عمد با آگاهی در ارتکاب جرم است.
سوء نیت در جرم کلاهبرداری
سوء نیت به دو گونه ی سوءنیت عام و سوء نیت خاص تقسیم می گردد. چند نوع جرم که به شکل مطلق و یا با نتیجه است و بر طبق همین عنصر روانی که به سوء نیت عام و سوء نیت خاص تقسیم گردیده است مشخص می گردد.
فروش دارایی دیگران مثل دیگر جرایم نیازمند سه عنصر مادی معنوی و قانونی است.جرم فروش دارایی غیر از جرایمی می باشد که قصد نتیجه در مرتکب باید محرز گردد زیرا فروش مال غیر باید در قالب انتقال دارایی غیر و یا همان قصد نتیجه محرز گردد که انتقال مال غیر یک گونه سوء نیت خاص و یا همان نتیجه جرم است.
نقش وکیل در رفع جرم کلاهبرداری
جرم فروش دارایی غیر در قانون خاص خود جرم انگاری گردیده است البته می توان به این جرم به عنوان دعوای حقوقی نیز نگاه کرد یعنی در دادسراها و دادگاه های کیفری طرح شکایت نکرده ودر عوض در دادگاه های حقوقی طرح دعوا کرد ولی به دلیل بالا بودن ضمانت اجرای شکایت کیفری بهتر است به این موضوع در قالب جرم نگاه کرد و شکایت کیفری طبق رای وحدت رویه که عنوان کرده است علیه مرتکب اقامه دعوا کرد.
فروش مال غیر و کلاهبرداری
فروش مال غیر در حکم کلاهبرداری است و مجازات کلاهبرداری بر اساس قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس ارتشا و کلاهبرداری قابل مجازات هستند و افراد هنگامی که قادر نیستند عناصر تشکیل دهنده جرایم را نسبت به هم محرزنمایند می خواهند اقدام به شکایت کیفری علیه مرتکب جرم فروش مال غیر کنند و بدون داشتن علم کافی در این زمینه اقدام به شکایت کیفری می نمایند. در نتیجه دعوا رد می گردد. همچنین در این موضوع خود را در مظان اتهام به اعاده حیثیت قرار می دهند پس بهتر است پیش از هر گونه اقدامی در زمینه ی شکایت جرم فروش مال غیر و یا هر جرمی که در قانون جرم انگاری گردیده است با وکلای مجرب در این زمینه مشورت نمایید.سپردن این نوع پرونده ها به وکلایی که تخصص کافی در این زمینه را ندارند منافع مادی شما را به خطر می اندازد.
دلایل نیاز به مشاوره با وکیل کلاهبرداری:

  • تجربه بالاتری نسبت به اشخاص عادی دارد.
  • اگر فرد کلاهبرداری اموالی داشته باشد آن را فورا توقیف می نماید.
  • مدت زمان کوتاهی لازم است تا وکیل کلاهبرداری جرم را اثبات نماید.
  • نیازی نیست که موکل،خود در دادگاه حضور پیدا کند.
  • پس از محکومیت کلاهبردار جهت استرداد مال اقدام می نماید.



:: برچسب‌ها: علم در جرم کلاهبرداری , کلاهبرداری , فروش مال غیر , وکیل کلاهبرداری ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: